HISTORIEN

Lige siden, han fik sit første armbåndsur, har Henry Fischer været betaget af urmageriets kompleksitet og den besnærende charme, der følger med dette århundrede gamle fag. Med et sjældent og betagende ur i sin besiddelse allerede begyndte han at samle på dem. Det, der begyndte som en simpel fritidsinteresse, udviklede sig til en målbevidst besættelse. Men det, han lærte af denne lidenskab, var noget, han ikke kunne bære.

Luksusure var simpelthen ikke tilgængelige for folk i arbejderklassen. Hvis man ikke var en velkendt virksomhedsejer eller en berømt læge, var luksusure ikke en mulighed. Han klassificerede området for luksusure som "rigmandseje der mangler den fattige mands hjerte". Ved at kombinere sin forretningsmæssige beslutsomhed med sin fascination af horologi udviklede han en blomstrende forretningsmodel, der har haft stor succes gennem næsten to årtier.

I 2003 på en rejse til Schweitz, som er verdens centrum for ure, gjorde Fischer en interessant opdagelse. Priserne på ure syntes at være overdrevent høje på grund af oversmarte reklamekontrakter med kendisser og sportsfolk, der var ambassadører for produktet. Efterhånden som nye talsmænd kom til, steg prisen på urene mere og mere. Fischer, som var inspireret af designet på disse luksusure men modløs ved tanken om, at forbrugerne betalte astronomiske priser for den rene, skære reklame, bestemte sig til at starte en virksomhed, der var gennemsyret af et værdisæt, der fokuserede på prisbillighed, og hvor luksusure ikke var forbeholdt distingverede industriledere.

Fischer begyndte at kompilere porteføljer med ur-designs. Det var hans overbevisning, at alle og enhver skulle have mulighed for at eje et luksus armbåndsur, uanset vedkommendes sociale status eller økonomiske klasse.

Efter fjorten måneders intensive undersøgelser, åbnede Stührling sin egen fabrik. I det første år solgte Stührling 22.386 ure, alle til en overkommelig og fornuftig pris. Fischer fangede markedets opmærksomhed.

I 2015 solgte Stührling over en million ure alene i USA. Det er fortsat brandets mission at sørge for et overkommeligt luksus armbåndsur til alle, der vil have et, og efter deres salgstal at dømme ser det ud til at gå i den rigtige retning.

Fremstillingen

Stührling fremstiller alle deres ure af råvarer af højeste kvalitet. Urkassen og urlænken består af kirurgisk stål og glasset på de mere ekstraordinære modeller er lavet af safirkrystal. Hver af vores ure belægges derefter (hvor relevant) med rødguld eller gult guld med en stor renhedsgrad. Hvert ur gennemgår forskellige afsluttende processer, herunder finpolering, affasning, afslibning og pudsning. Hvad urlænker angår, bliver hvert enkelt led omhyggeligt affaset og pudset, og hvor det er relevant, bliver de fremhævet med en flot satinbørstet finish.
Stührling ure laves i avancerede rene faciliteter af dygtige og erfarne urmagere. Fra design skabelsen til fuldførelsen af produktionen går der mindst 6 måneder, da hvert produkt undergår enorme mængder arbejde i hånden og en række procedurer for kvalitetskontrol.

Detaljerne

De præcise detaljer, der indgår i hvert enkelt Stührling ur er et vidnesbyrd om vores hævdvundne tradition for fremstilling af schweiziske mesterværker. Stührling er ikke blot en samling armbåndsure – det er en kronen på mange års hårdt arbejde og en lidenskab for at overgå traditionel konceptudvikling. Vores ure er et emblem, der repræsenterer ekspertise inden for urmageriet og en hengivenhed til det helt store.
Uanset om din lidenskab er elegant design, værket eller den strålende sammenføring af farver og materialer, vil de detaljer, der står frem i hvert enkelt ur fra Stührling altid udløse en følelsesmæssig reaktion. Vores ure gennemgår flere års omhyggelig udvikling og er smukt afstemte med det fokus på detaljer, vi giver alle vores ure.

 

amerikansk-flag The Vision 

Ever since receiving his first watch, Henry Fischer has been enamored with the perplexities of watchmaking and the alluring charm that accompanies this centuries-old profession. With a rare and stunning timepiece already by his side, he began collecting. What began as a simple interest bloomed into a determined obsession. But what he learned from this infatuation was something he could not bear. Luxury watches were simply out of reach for working class people. If one were not a renowned business owner or celebrated doctor, luxury wristwear was unheard of.

The Trip

In 2003, on a trip to Switzerland, watch capital of the world, Fischer made an interesting discovery. Watch prices seemed over-inflated due to flashy sponsorships of celebrity and athlete ambassadors. As new endorsements rolled in, retail watch pricing continued to rise. Inspired by the design of these luxury timepieces, yet disheartened at the thought of consumers paying astronomical prices for marketing fluff, Fischer decided to construct a company that imbued the ethos of affordability, where luxury watches were not limited to distinguished captains of industry.